اپليكيشن و برنامه هاي اندرويد اپليكيشن و برنامه هاي اندرويد .

اپليكيشن و برنامه هاي اندرويد

چگونه فال حافظ بگيريم

فال حافظ يكي از قديميترين سرگرمي هاي ما ايراني ها به حساب مي آيد اما جدا از سرگرمي خواندن اشعار حافظ بسيار لذتبخش است. هم اكنون اپليكيشن فال حافظ  براي گرفتن فال حافظموجود است. همچنين ميتوانيد فال حافظ آنلاين بگيريد.

هر ايراني در خانه خود يك يا حتي چند كتاب و ديوان اشعار حافظ را دارد. مشهور است كه امروز در خانهٔ هر ايراني يك ديوان حافظ يافت مي‌شود. ايرانيان طبق رسوم قديمي خود در روزهاي عيد ملي يا مذهبي نظير نوروز بر سر سفره هفت سين، و يا شب يلدا، با كتاب حافظ فال مي‌گيرند. براي اين كار، يك نفر از بزرگان خانواده يا كسي كه بتواند شعر را به خوبي بخواند يا كسي كه ديگران معتقدند به اصطلاح خوب فال مي‌گيرد ابتدا نيت مي‌كند، يعني در دل آرزويي مي‌كند. سپس به طور تصادفي صفحه‌اي را از كتاب حافظ مي‌گشايد و با صداي بلند شروع به خواندن مي‌كند. كساني كه ايمان مذهبي داشته باشند هنگام فال گرفتن فاتحهاي مي‌خوانند و سپس كتاب حافظ را مي‌بوسند، آنگاه با ذكر اورادي آن را مي‌گشايند و فال خود را مي‌خوانند.

آداب فال حافظ گرفتن

در ميان ايرانيان اين باور وجود دارد كه شيخ حافظ شيرازي داننده اسرار نهان و عالم غيب مي باشد و هنگام مواجه شدن با مشكلات يا دو راهي هاي زندگي با گرفتن فال حافظ مي توانند تصميم درست گرفته و از آينده با خبر شوند.

بهتر است فال توسط كودك بي گناه يا ريش سفيد دانا گرفته شود اما هر فردي مي تواند با نيت درست و خلوص براي خودش نيز فال بگيرد

اگر خودتان قصد گرفتن فال حافظ داريد، بهتر است در زمان هوشياري لباس تميز و راحت پوشيده و در مكان آرامي قرار بگيريد

از ديوان حافظ كامل استفاده كنيد

برخي از مسلمانان براي شادي روح حافظ فاتحه اي فرستاده يا 7 صلوات ذكر مي كنند.

زماني كه نيت كرديد و حافظ را قسم داديد، با دست چپ كتاب را بگيريد و با دست راست و چشمان بسته آن باز كنيد.

طبق سنت ايرانيان از بين دو صفحه اي كه باز شده بايد صفحه سمت راست را انتخاب كرده و غزل بالاي صفحه پاسخ فال مي باشد. در برخي از ديوان ها ممكن است بيت اول غزل در صفحه قبل باشد يعني از ابتداي صفحه سمت راست نباشد كه بايد به صفحه قبل رفته و از ابتداي غزل، شعر را بخوانيد.

در اين غزل يك يا چند بيت وجود دارد كه به نيت شما مربوط است. اگر پاسخ نيت خود را پيدا نكرديد بايد به غزل بعدي رفته و يكي از بيت هاي شماره 1 – 3 – 5 غزل دوم كه اصطلاحا به آن شاهد فال حافظ مي گويند و مطالب غزل قبلي را تاييد و تكرار مي كنند بخوانيد تا به پاسخ نيت خود برسيد.

علاوه بر آن از اشعار حافط ضرب المثل هاي فراواني را ميشونيم. به عنوان مثال :

ما ز ياران چشم ياري داشتيم

تكيه بر جاي بزرگان نتوان زد به گزاف

اولين فال حافظ پس از مرگ او گرفته شد. بعد از فوت اين شاعر بزرگ پارسي زبان، زماني كه مريدان و ارادتمندان او براي مراسم تشييع جنازه آماده مي شدند و تصميم داشتند پيكر او را در باغ مصلاي شيراز به خاك بسپارند، تعدادي از مخالفان حافظ، او را كافر خوانده و از خوانده شدن نماز بر جنازه حافظ خودداري و اجازه دفن در مكان مورد نظر را ندادند.

بعد از شدت يافتن نزاع دو طرف، تصميم بر اين شد كه از ديوان حافظ كمك گرفته و نظر شيخ حافظ شيرازي را از طريق اشعار و تفال به ديوان غزلياتش جويا شوند.

نتيجه فال حافظ، غزل 82 بود و مضمون آن، همه را به حيرت واداشت و مخالفان دست از مخالفت برداشته و مراسم تشييع جنازه با احترام برگزار شد.

كنون كه مي‌دمد از بوستان نسيم بهشت

من و شراب فرح‌بخش و يار حورسرشت

مكن به نامه سياهي ملامت من مست

كه اگه است كه تقدير بر سرش چه نوشت؟

قدم دريغ مدار از جنازه حافظ

كه گرچه غرق گناهست، مي‌رود به بهشت

از آن پس بود كه فال حافظ مرسوم شد. عده بسياري هستند كه به فال حافظ اعتقاد قلبي دارند و حتي از آن حاجت نيز ميگيرند. زيرا ميگويند حافط بر اساس قرآن اين اشعار را سروده است. گفته شده حافظ در سنين كودكي و با گوش كردن به صوت قرآن پدرش توانست كل قرآن را حفظ كند و علت تخلص “حافظ” نيز به اين دليل مي باشد. همچنين دردوران نوجواني اشعار شاعران بزرگي همچون سعدي، عطار، مولانا و نظامي را از بر بود.


برچسب: حافظ، فال حافظ، ديوان حافظ، اپليكيشن فال حافظ، برنامه فال حافظ، اشعار حافظ، فال حافظ آنلاين، دانلود فال حافظ، فال حافظ در اندرويد، فال حافظ با تفسير،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۳۹:۱۹ توسط:negin valadkhani موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :